Hasta ve Refakatçi Bilgilendirme Rehberi

Hastaneye Gelmeden Önce

Biz sizin her türlü endişenizi ve sıkıntınızı en aza indirmek ve sizi hastanemizden huzurlu bir şekilde yolcu etmek için haftanın her günü 24 saat buradayız.

Hastanemize gelmeden önce; yaptıracağınız işlemler ve gerekli hazırlıklar hakkında her türlü bilgiyi 0(266) 372 00 00 numaralı telefonu arayarak Çağrı Merkezi’ndeki görevlilerimizden öğrenebilirsiniz. Onlar sizin her türlü yardım çağrınıza, her türlü bilgi isteğinize cevap vermek ve sizlere hastanemizle ilgili her konuda yardımcı olmak üzere 24 saat telefon başında sizleri dinliyor olacaklar.

Lütfen hastanemize gelirken yanınızda mutlaka nüfus cüzdanınızı/ehliyetinizi, varsa hastane kimlik kartınızı ve sigorta kartınızı (özel/devlet) bulundurunuz. Bunlar sizin hastanemizdeki gerek poliklinik gerekse yatış işlemleriniz için gerekli olacaktır.

Hastaneye Geldiğinizde

Hastanemize geldiğinizde sizi danışmadaki arkadaşlarımız karşılayacaklar. Her türlü sorunuzu onlara iletebilir, gerek kendi işlemleriniz gerekse hastanede bulunan yakınlarınızla ilgili bilgiyi kendilerinden alabilirsiniz.

Eğer polikliniğimize gelmişseniz; poliklinik bankolarındaki “Hasta Danışmanı” olan arkadaşlarımız sizleri güler yüzle karşılayacak ve sizlere yardımcı olmak için görevlerini en iyi şekilde yerine getireceklerdir. Polikliniklerimize eğer randevu alarak gelmişseniz randevu saatinden, lütfen en az 15 dakika erken geliniz.

Odanız

  • Hastanemizin tüm odaları en yüksek hijyen şartlarına ve konfora sahiptir.
  • Odanız siz gelmeden önce tamamen sanitize edilmiştir ve gün içinde sürekli temizliği sağlanmaktadır.
  • Doktorunuzun farklı bir talimatı yoksa yatak çarşafları iki günde bir değiştirilmektedir.
  • Odanızın yer döşemesi mikroorganizmaları barındırmayan özelliklere sahip malzemeden yapılmıştır.
  • Hasta odaları ve tıbbi alanlarda kullanıcı tercihine göre ısıtma veya soğutma yapabilen iklimlendirme sistemi ile tüm alanlara hepa filtre edilmiş sağlıklı hava verilir, bu sistem nedeniyle oda pencereleriniz açılamaz özellikte yapılmıştır. İklimlendirme sisteminin kullanımı için lütfen katınızdaki personelimize danışınız.
  • Tüm odalarda özel banyo, televizyon, klima, telefon ve süit odalarımızda mini buzdolabı bulunmaktadır.
  • Odanızdaki yatağınızı istenilen pozisyona getirebilirsiniz, başucunuzda bulunan sistemden ışıkları açıp kapatabilir ve hemşirenizi çağırabilirsiniz.
  • Hastanızın odası gereklilikler doğrultusunda gün içinde değiştirilebilir; tek kişilik, çift kişilik ve süit oda ücretlendirmelerinin farklı olduğunu lütfen göz önünde bulundurunuz.
  • Hijyen gereklilikleri nedeniyle odanızda tuvalet fırçası bulunmamaktadır. Lütfen ihtiyaç halinde 24 saat hizmet veren temizlik ekibimizi çağırmaktan çekinmeyiniz.

Ziyaretçi Kuralları

  • Hastanemizde 22:00’dan sonra hasta ziyareti yapılmamaktadır, ziyaret saatleri dışında lütfen ziyaret talebinde bulunmayınız.
  • Hastanın sorumlu doktoru tarafından ziyaret uygun görülmüyorsa, lütfen ısrar etmeyiniz.
  • Ziyaretçiler, hastanın mahremiyetine saygı göstermeli, muayene ya da işlem sırasında odadan çıkılmalıdır.
  • Hastalarımızın dinlenme ve diğer ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalı, ziyaret süresi mümkün olduğunca kısa tutulmalıdır.
  • Ziyaret sırasında diğer hastaları rahatsız etmeyecek şekilde konuşulmalı ve hasta odasına ikiden fazla ziyaretçi aynı anda girmemelidir.
  • Ziyaret öncesi ve sonrasında eller mutlaka yıkanmalıdır.
  • Ziyarete gelirken kesinlikle yiyecek içecek getirilmemelidir.
  • Ziyarete gelirken getirilen canlı çiçekler odaya alınamamaktadır. Güvenlik görevlilerimiz tarafından muhafaza edilen hediyeniz, hasta taburcu olurken kendisine veya yakınlarına teslim edilmektedir.
  • Yoğun bakım hastaları ile bulaşıcı ve salgın hastalık taşıyan hastaların ziyaret kuralları farklıdır, birim sorumluları tarafından bu konuda bilgilendirme yapılacaktır.

Refakatçilerin Uyması Gereken Kurallar

  • Bir hasta için en fazla bir refakatçi kalabilmektedir, bir refakatçinin günlük yemekleri oda hizmetleri dahilindedir.
  • Yoğun bakım hastaları ile bulaşıcı ve salgın hastalık taşıyan hastaların yanında refakatçi kalamamaktadır.
  • Refakatçilerimiz diğer hastaları rahatsız etmeyecek şekilde konuşmaya ve hareket etmeye özen göstermelidir.
  • Hasta menüsüne uyulması hastanın sağlığı açısından son derece önemlidir.
  • Hemşireniz tarafından yapılan hasta ve refakatçi bilgilendirmesi dikkatle dinlenmeli ve talimatlara uyulmalıdır.
  • Refakatçisi olmayan hastalarımıza arzu edilirse refakatçi temin edilebilmektedir, lütfen bu konuda Başhemşire ile görüşünüz.
  • 5. katta çift kişilik odalarda erkek refakatçi olmaması rica olunur.

Telefon kullanımı

Hasta odalarında telefonlar dış aramaya kapalıdır. Oda numaranız aynı zamanda dahili telefon numaranız olup, dışarıdan sizi aramak isteyenlere 0266 372 00 00’dan sonra oda numaranızı tuşlayarak size ulaşabileceklerini bildirebilirsiniz.

Önemli telefonlar

  • Kafeterya 1820
  • Güvenlik 1057
  • Hasta İlişkileri 1920
  • Sorumlu hemşire, 3. kat 1300
  • Sorumlu hemşire, 4. Kat 1400
  • Sorumlu hemşire, 5. Kat 1500
  • Hasta Yatış 1067
  • Hasta Çıkış 1068
  • Anlaşmalı Kurumlar 1065
  • Danışma 1066

İnternet kullanımı

Hastanemizde kablosuz internet yayını vardır, lütfen kat sekreterliğinden şifreyi isteyiniz.

Güvenlik

  • Hastanemiz 24 saat kapalı güvenlik sistemi ile izlenmekte olup güvenlik personelimiz 24 saat hizmetinizdedir.
  • Kıymetli eşyalarınızı mümkünse hastaneye getirmeyiniz, eğer getirdiyseniz yanınızdan ayırmamaya özen gösteriniz.
  • Hastanemiz akıllı bina teknolojileriyle inşa edilmiştir, olası afet ve yangın durumlarında en üst düzeyde korunma sağlanmıştır.
  • Tüm hastane personelimiz yangın ve afet eğitimi almış olup olası bir durumda sizi yönlendireceklerdir.
  • Tüm personelimiz hastane kimlik kartı takmaktadır.
  • Hastalarımızın tüm bilgileri gizli tutulmaktadır.

Sigara

Hastanemiz genelinde sigara içilmesi kesinlikle yasak olup, bina içinde her yere yerleştirilmiş olan duman dedektörleri 24 saat aktiftir.

Yemek

Hasta menüleri doktor talimatıyla ve diyetisyen onayıyla hazırlanmaktadır.

Kahvaltı saat 06:30-08:30 arası, öğle yemeği saat 11:30-13:00 arası, akşam yemeği kışın 17:30-19:30 / yazın 18:00-20:00 arası sunulmakta olup, hastanın durumuna göre ara öğünler de odanıza getirilmektedir.

Hastaneye dışarıdan yiyecek içecek getirilmesi yasaktır.

İbadethane

Hastanemiz bodrum katında mescit bulunmaktadır.

Doğum

  • Hastanemiz anne sütünün öneminin ve değerinin bilincinde olup, personelimiz anneye emzirme ile ilgili bilgilendirme, teşvik ve desteği vermektedir.
  • Yeni doğanların ilk topuk kanları hastanemizde alınmakta ve ilk hepatit aşıları hastanemizde yapılmaktadır. Yapılan taramaların sonuçları ancak olumsuz ise size geri dönüş yapılacaktır.
  • Yeni doğanların 1 haftalıktan sonraki izlemleri ve rutin aşıları aile hekimleri tarafından yapılmaktadır, lütfen aile hekiminizi doğumdan sonraki ilk hafta içinde mutlaka, sonrasında size bildirilecek düzenli periyodlarda ziyaret etmeyi ihmal etmeyiniz.
  • Doğum fotoğrafçılığı ve E-bebek hizmetleri için kat sekreterliğine başvurabilirsiniz.

Ödemeler

  • Hastanemize gelen tüm hastalarımızdan, uygulanacak tedaviye göre, belirli miktarda peşinat alınmaktadır.
  • Uzun süreli tedavilerde belli aralıklarda ara ödemeler alınır.
  • Hastanemizde nakit ya da kredi kartıyla ödeme yapabilirsiniz.
  • Anlaşmalı kuruluş çalışanı ya da özel sigortalı iseniz ödeme sırasında bağlı olduğunuz kuruluştan onay alınacağı için sizi bir süre bekletmemiz gerekebilir.
  • Taburculuk işleminiz saat 13:30’dan sonra yapılırsa günlük oda ücreti tahsil edilmektedir.
  • Tahlil ve tetkik sonuçlarınız ile taburculuk özeti (epikriz) formunuz bilgi sistemimizde muhafaza edilmekte olup, taburculuktan sonra ihtiyaç duymanız halinde lütfen doktorunuz ile veya Hasta İlişkileri Müdürlüğümüz ile irtibata geçiniz.

Kafeterya

  • Hastane kafeteryamız giriş katında yer almakta olup 24 saat hizmet vermektedir.
  • Kafeteryamız saat 08:00-18:00 arası odanıza servis yapılabilmektedir.
  • Kafeterya telefon numarası 1820’dir.

Hasta Hakları

  1. Sağlık Hizmetlerinden Yararlanma Hakkı: Hastalarımız, hiçbir ayrım yapılmaksızın hastanemizin sunduğu tüm sağlık hizmetlerinden ve olanaklarından gereksinimlerine uygun olarak yararlanma hakkına sahiptir.
  2. Sağlık Durumu ile İlgili Bilgi Alma Hakkı: Hastalarımız; sağlık durumunu, kendisine uygulanacak tıbbi işlemleri, bunların yararları ve olası sakıncaları, alternatif tıbbi tedavi şekilleri, tedavinin kabul edilmemesi halinde ortaya çıkabilecek olası sonuçları ve hastalığın seyri / sonuçları konusunda sözlü veya yazılı olarak bilgi isteme hakkına sahiptir.
  3. Mahremiyete Saygı Gösterilmesi Hakkı: Hastanemizde her türlü tıbbi müdahale hastalarımızın mahremiyetine saygı gösterilerek uygulanır. Bunun için her türlü önlem alınmaktadır.
  4. Tıbbi Müdahalede Hastanın Rızası Hakkı: Hastanemizde hayati tehlike oluşturacak haller dışında hastalarımızın, yaşının reşit olmaması ya da karar verebilme yetisinin olmaması halinde velisi veya vasisinin rızası olmadan hiçbir müdahale yapılmaz.
  5. Diğer Haklar: Tüm hastalarımızın Güvenliğin Sağlanması, Dini Vecibeleri Yerine Getirebilme ve Dini Hizmetlerden Faydalanma, Refakatçi Bulundurma hakkı bulunmaktadır.
  6. Müracaat, Şikayet ve Dava Hakkı: Hastalarımızın ve yakınlarının, hasta haklarının ihlali halinde mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava hakları vardır.

Hasta ve Ailesinin Sorumlulukları

  1. Bilgi Verme Sorumluluğu: Hastalarımız tıbbi özgeçmişleri, mevcut şikayetleriyle ilgili bilgileri ve özlük bilgilerini tam ve doğru olarak vermelidirler. Tedavi esnasında ve sonrasında oluşan değişiklikler konusunda sağlık ekibini bilgilendirmelidirler.
  2. Verilen Tedavi ve Tavsiyelere Uyma Sorumluluğu: Hastalarımız, sağlık ekibi tarafından hazırlanmış tedavi ve bakım planlarına, ve tavsiyelere aynen uymalıdırlar.
  3. Tedaviyi Reddetme ve Durdurma Sorumluluğu: Hastalarımız planlanan tedaviyi reddetme veya durdurma durumunda oluşacak gelişmelerden kendileri sorumludurlar.
  4. Sağlık Hizmeti Giderlerini Ödeme Sorumluluğu: Hastalarımız Hastanemize müracaatları aşamasında aldıkları sağlık hizmetlerinin bedellerini nasıl karşılayacaklarını bildirmelidirler. Bu amaçla eğer herhangi bir kuruma bağlılarsa, mevzuata uygun bir şekilde gerekli belgeleri zamanında bildirmekle sorumludurlar.
  5. Hastanemizin Kural ve Uygulamalarına Uyma Sorumluluğu: Hastalarımız Hastanemizden hizmet aldıkları süre içerisinde Hastanemizin kural ve uygulamalarına uymakla sorumludurlar.
  6. Saygı Gösterme Sorumluluğu: Hastalarımız ve yakınları diğer hasta ve personelimizin haklarına saygı göstermelidirler. Diğer hastaların sağlıklarını tehlikeye sokacak ve onları rahatsız edecek davranışlardan kaçınmalıdırlar.
  7. Bulaşıcı Hastalığı Bildirme Sorumluluğu: Diğer hastalar ve personelimizi korumak ve gerekli önlemleri alabilmek için bulaşıcı hastalığı veya şüphesi olan hastalarımızın durumlarını bildirmeleri gerekmektedir.
  8. Uygunsuz İstekte Bulunmama Sorumluluğu: Hastalarımız tedavi planlarına aykırı olan tedavi şekli ve uygulamaları istememelidirler.
  9. Ziyaretçi Kurallarına Uyma Sorumluluğu: Hastalarımız ve ziyaretçileri, hastanemizin ziyaretçi kurallarına uymalıdırlar.
  10. Tazmin Etme Sorumluluğu: Hastalarımız ve yakınları tarafından tesis ve demirbaşlara verilen zararlar karşılanmalıdır.

Şikayet, İstek ve Önerileriniz için

  • Mesai saatleri içinde Hasta İlişkileri Müdürlüğünün dahili telefonu 1920’yi arayarak
  • Mesai saatleri dışında Gece Müdürü’ne veya Supervisor Hemşire’ye ulaşarak (Kat sekreterliği size yardımcı olacaktır)
  • Odanızda bulunan yatan hasta anketlerini doldurarak
  • Oda ziyaretine gelen Hasta ilişkileri personeline sözlü bildirim yaparak
  • Web sitemizde “iletişim” bölümüne girerek Yetkililerimize ulaşabilir; şikayet, istek ve önerilerinizi iletebilirsiniz.

Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür eder, sağlıklı günler dileriz.

Körfez Hastanesi'ne hızlıca erişmek için telefonuna kısayol ekleyebilirsin.

Yukarıdan Ayarlar menüsünü aç ve Ana ekrana ekle 'yi seç.