Gebe kalmadan önce nasıl beslenmemiz gerekir?

Son yıllarda bireylerin çocuk sahibi olma konusunda zorlandığını sıkça duyar olduk. Özellikle ilerleyen yaş, stres, sigara ve alkol kullanımı, düzensiz beslenme, aşırı kilo bu süreçte doğurganlığı azaltan etmeler olarak karşımıza çıkmaktadır. Fakat sadece düzenli beslenme alışkanlıkları kazanarak bile bu olumsuzluklardan kurtulmamız mümkün.

Öncelikle ideal kilonuzda olduğunuza emin olun. Eğer kilo problemleri yaşıyorsanız bu yumurtalama döneminde de aksaklıklara yol açabilir.  Bunun için kadın doğum uzmanı ve bir diyetisyenden yardım almanızda fayda var.

Folik asit açısından zengin beslenin. Gebelikten önce ve sonrasında ilk  ay folik asit desteği bebeğin beyin ve omurilik gelişimi için oldukça önemlidir. Her gün folik asit takviyesi kullanmanız önemlidir. Ayrıca beslenmenizde koyu yeşil yapraklı sebzelere sıkça yer verirseniz folik asit açısından daha zengin beslenmiş olursunuz.

C vitamini tüketimini arttırın. Özellikle erkekler c vitaminden zengin beslenirlerse spermlerin daha uzun süre hayatta kalma şansı artacaktır. Bu da beraberinde hamile kalma olasılığını arttıracaktır. Kuşburnu, kivi, çilek, biber ve portakal c vitamini içeriği yüksek meyvelerdir.

Kaliteli yağların tüketimini arttırın. Ara öğünlerinizde ya da kahvaltınızda çiğ badem, ceviz, fındık, fıstık tüketimi sağlıklı yumurta oluşumunu destekleyecektir.

Tam buğday içerikli besinlerin tüketimini arttırın. Özellikle biraz kilo problemi yaşıyorsak tam buğday ekmeği gibi alternatiflerden yararlanırsak daha uzun süre tok kalmış olacağız. Bu da bizim kilo kaybımız konusunda yardımcı olacak hamile kalma ihtimalimizi arttıracaktır.

Her gün 1 adet yumurta tüketin. Yumurta B12 vitamini ve demirden oldukça zengin anne sütünden  sonra en kaliteli protein kaynağıdır. Ayrıca B12 yumurtanın embriyo olabilmesi açısından oldukça önemli bir vitamindir.

Kızartmalı yiyeceklerden uzak durun. Özellikle dışarıda satılan kızartmalı yiyeceklerin yağları uzunca süre değiştirilmediği için kanserojenik etkiler yaratabileceği gibi sıkça kızartılmış ürünler tüketmek yağlanmayı arttıracaktır. Bu da gebe kalma sürecimizde dezavantaj oluşturacaktır. Yiyeceklerinizde daha çok haşlama ve fırında pişirme yöntemlerini tercih edebilirsiniz.

Diyetisyen Elif Doğandemir 

Körfez Hastanesi'ne hızlıca erişmek için telefonuna kısayol ekleyebilirsin.

Yukarıdan Ayarlar menüsünü aç ve Ana ekrana ekle 'yi seç.